Re: [NOVICE] lyd til mp3

Fredag 27 maj 2005 09:27 skrev Michael Schmidt:

> Den nemme er via frontenden grip (især hvis din wav alligevel bliver skabt
> fra en musik-CD :P ), ellers brug lame eller gogo til at frembringe
> mp3-filer.
> Jeg vil dog (endnu engang - hver gang jeg har muligheden) opfordre dig til
> at bruge Ogg/Vorbis eller FLAC til komprimeret lyd, da kvaliteten er
> laaangt bedre - også sammenlignet med mp3pro.

Tak til Michael og Jan.
Lame er hentet og installeret, men.
Jeg har hentet nu forsøgt at få Grip til at rippe og encode, men jeg får en
meddelelse om "Invalid encoder executable".
Hvad er mit næste skridt (til at få cd-musik gjort brugbart i datterens
mp3-spiller)?
Senere finder jeg vel også ud af at bruge k3b, men heller ikke der kan jeg
finde ud af det...
mvh
Stephen