KUbuntu 5.04 opgradering

Hej,

Med Ubuntu 5.04 på min laptop oplever jeg meget hyppige desktopmanager nedbrud (jeg ryger tilbage til login billedet - af og til hænger systemet). Jeg synes ikke det samme skete med Ubuntu 4.10.

Jeg har både KDE og Gnome installeret, og nedbruddene sker under begge.

Der kan selvfølgelig være rigtig mange årsager til disse nedbrud, så mit spørgsmål er blot, hvad der findes af logfiler mv. jeg kan kigge i, for at fejlsøge ?

mvh Ejner