Re: ALSA problemer?

> Hej Novice-hjælpere!

Samme problem, men prøver her at supplere:
> Problem er at jeg ikke kan høre fornuftig lyd fra Audacity - lyd af .dv
> filer , .mp3 osv.
> Wav-filer køres OK men kun i standard CD-afspilleren.
Men absolut ikke via Audacity:
Fejlmeddelelse:
Fejl ved åbning af lydenheden. Tjek venligst valg af enhed og samplerate
for projektet.

> Alsaplayer og XMMS lyder præcis som ved Audacity ligesom en støjsender -
> al lyd kører for hurtigt.
Dog har jeg i ALSA prøvet:
aplay -D plug:dmix /home/phili/test.wav
som kører godt, men ikke virker i audacity - se fejlmeddelelse.