Kan ikke skrive til mailbox

Hejsa

Jeg har brug for lidt hjælp efter et skifte fra debian/unstable til ubuntu.
Min backup af thunderbird (en alm. kopi af ./mozilla-thunderbird) har jeg kopieret over i min nye /home-folder. Det har egentligt fungeret fint, men når jeg skal hente mails fra mine tre konti, får jeg denne besked:

Unable to write the email to the mailbox. Make sure the file system allows you write privileges, and you have enough disk space to copy the mailbox.

Hvordan kan jeg få de nødvendige "write privileges"?
Jeg har plads nok (ca. 70 Gb), så det skulle ikke være det!
Jeg modtager fint sslug-emails - men det er måske ikke det samme?

Hilsen
Martin