Re: [NOVICE] Kan ikke skrive til mailbox

sslug@sslug wrote:
Martin Jochimsen wrote:

Hejsa

Jeg har brug for lidt hjælp efter et skifte fra debian/unstable til
ubuntu. Min backup af thunderbird (en alm. kopi af ./mozilla-thunderbird)
har
jeg kopieret over i min nye /home-folder.  Det har egentligt fungeret
fint, men når jeg skal hente mails fra mine tre konti, får jeg denne
besked:

Unable to write the email to the mailbox. Make sure the file system
allows you write privileges, and you have enough disk space to copy the
mailbox.

Hvordan kan jeg få de nødvendige "write privileges"?
Jeg har plads nok (ca. 70 Gb), så det skulle ikke være det!
Jeg modtager fint sslug-emails - men det er måske ikke det samme?

Hilsen
Martin

Hej din mailbox er skrivebeskyttet du kan brug chmod til at ændre det
noget a'la chmod 755 mappenavn

Jeg er lidt ny i det med at ændre på rettighederne.
Er det nok at ændre rettighedderne på ./mozilla-thunderbird (som er en skjult mappe, eller skal det gøres for hver fil (inbox, sent, drafts osv.)?
Hvad betyder 755?