Tilfældige X server nedbrud

Hej,

Efter opgradering fra Warty til Hoary Ubuntu (samt installering af kubuntu-desktop) får jeg tilfældige nedbrud af X serveren. Vel i gennemsnit et nedbrud i timen.

/var/log/Xorg.0.log viser nogle advarsler:

===>

(WW) The directory "/usr/lib/X11/fonts/cyrillic" does not exist.
Entry deleted from font path.
(WW) The directory "/usr/lib/X11/fonts/CID" does not exist.
Entry deleted from font path.
(WW) `fonts.dir' not found (or not valid) in "/var/lib/defoma/x-ttcidfont-conf.d/dirs/CID".
Entry deleted from font path.
(Run 'mkfontdir' on "/var/lib/defoma/x-ttcidfont-conf.d/dirs/CID").

(WW) Open APM failed (/dev/apm_bios) (No such file or directory)

(II) SIS(0): WARNING: Using the Hotkey might freeze your machine, regardless

Warning: font renderer for ".pcf" already registered at priority 0 Warning: font renderer for ".pcf.Z" already registered at priority 0 Warning: font renderer for ".pcf.gz" already registered at priority 0 Warning: font renderer for ".snf" already registered at priority 0 Warning: font renderer for ".snf.Z" already registered at priority 0 Warning: font renderer for ".snf.gz" already registered at priority 0 Warning: font renderer for ".bdf" already registered at priority 0 Warning: font renderer for ".bdf.Z" already registered at priority 0 Warning: font renderer for ".bdf.gz" already registered at priority 0 Warning: font renderer for ".pmf" already registered at priority 0 Could not init font path element unix/:7100, removing from list! SetClientVersion: 0 8

<===

- efter nedbrud står der følgende nederst i loggen:

===>

   *** If unresolved symbols were reported above, they might not
   *** be the reason for the server aborting.

Fatal server error:
Caught signal 11.  Server aborting

Please consult the The X.Org Foundation support
at http://wiki.X.Org
for help.
Please also check the log file at "/var/log/Xorg.0.log" for additional information.

(II) SIS(0): Restoring by setting old mode 0x03

<===

Der er nogle enkelte på nettet hvor problemer er rapporteret med lignende symptomer, men det virker ikke som om der er nogen der har løst problemet...

Da jeg kørte dpkg-reconfigure xserver-xorg, valgte jeg SIS som producent, da jeg har et delt Sis grafikkort iflg. leverandøren.
Resten var default valg.

/.dev/apm_bios findes iøvrigt på mit system, men det navn optræder ingen steder i /etc/X11/*

Iøvrigt har jeg brugt KDevelop det meste af tiden... jeg har en fornemmelse af at det her har noget med KDE at gøre, da problemerne er kommet efter installation af kubuntu-desktop. Derfor prøvede jeg at køre KDevelop under Gnome, men det gav ligeledes X nedbrud.

Gode dyr er rådne !?

mvh Ejner