Ubuntu og jpilot

Hejsa

Efter at have skiftet til Ubuntu, har jeg fundet udaf, at jeg ikke umiddelbart kan bruge alle de samme programmer, som jeg gjorde i debian/unstable.
Jeg vil gerne bruge Jpilot til min palm igen.
Jeg kan ikke finde Jpilot med Synaptic eller apt-get.
Gnome-pilot har skabt forbindelse til min Tungsten T3
Har også fundet denne side med denne fil

jpilot-plugins_0.99.7-0.99.8-pre6-1_i386.deb

http://ftp.ankara.edu.tr/ubuntu/pool/universe/j/jpilot/

men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre med sådan en .deb-fil.
Er der en som kan guide mig lidt?
Tak

Hilsen
Martin