Trådløst netværk i Ubuntu

Hejsa igen igen

Jeg har brug for lidt hjælp til opsætning af mit trådløse netværk.
Netkortet (WMP54G) og router (WRT54G) fungerede fint i debian/unstable
(nu har jeg Ubuntu 5.04).
Jeg har hentet ndiswrapper med Synaptic plus at jeg har hentet
kernemodulet ndiswrapper.
Windows-driveren til netkortet er ligeledes blevet installeret.

sslug@sslug:/home/martin # ndiswrapper -l
Installed ndis drivers:
bcmwl5  driver present, hardware present

Det som jeg vist mangler nu er at...

- få netværket til at finde routeren
- essid skal sættes op
- det skal automatiseres til at starte op når jeg tænder computeren

Kan nogen guide mig igennem sådan lidt step-by-step?
Hvis der er brug for flere oplysninger så bare si' til.

Hilsen
Martin