Re: [NOVICE] Nvidia

> Hej alle,
>
> Jeg synes man læser så meget om nvidia og Linux. Nogle steder taler man om
> kompilering af kernen. Er der et problem med nvidia? Eller er det fordi
> der er store optimeringsmuligheder?
Har haft STOR glæde af optimering i Ubuntu linux og på selv min
halvdårlige skærm. Se evt. http://ubuntuguide.org/#nvidia og den finder
selv ud af hvilken Nvidia. Ønsker du at fjerne deres reklame gøres det
via: http://ubuntuguide.org/#disablenvidialogo

> Hvorfor er der mindre snak/virak om ATI?
Ingen erfaring hermed. Klogere må til.

> P.S. Min PC kører med NVidia Riva TNT2 ... jeg har ikke selv haft
> problemer.
Du behøver ikke have problemer, men du kan få langt bedre dybdeskarphed,
farvenuancer og stabilitet ved at køre med den rigtige driver. Det synes
jeg efter den nævnte Nvidia opdatering.

Hilsen

Phillip