Re: [NOVICE] Players

On Mon, 01 Aug 2005 13:57:19 +0200, donald_j_axel wrote:

> Jeg kan ikke finde ud af om mplayer er et af den type programmer.

Både og:-) Default Makefile sætter detection af CPU til auto, men
distributionerne har forskellige varianter: 386, 586, 686 etc. hvor de
selvfølgelig ikke sætter denne feature til auto

> Ja, det er herligt. Min gamle installation afspiller fint fra dr.dk,
> minus DR's "lille" netradio - men der er alternative links.

Den lille netradio kører fint hos mig; også med valg af forskellige
stream størrelser.

> Jeg kan ikke lige huske hvordan man checker alsa, er det ikke noget med
> at køre amixer uden parametre og så læse output og agere derpå?

Det ved jeg ikke, men jeg vil tro, at hvis der ikke er understøttelse for
alsa i kernen, vil alsamixer stoppe med en fejl

Jeg har følgende moduler loaded:
snd_intel8x0           28608  1
snd_ac97_codec         76664  1 snd_intel8x0
snd_pcm_oss            47520  0
snd_mixer_oss          16640  1 snd_pcm_oss
snd_pcm                79624  3 snd_intel8x0,snd_ac97_codec,snd_pcm_oss
snd_page_alloc          7428  2 snd_intel8x0,snd_pcm
snd_rtctimer            2576  0
snd_timer              20996  2 snd_pcm,snd_rtctimer
snd                    44388  8 snd_intel8x0,snd_ac97_codec,snd_pcm_oss,snd_mixer_oss,snd_pcm,snd_timer

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen