Re: [NOVICE] Montering af USB storage chip

In <sslug@sslug> Thomas Damgaard Nielsen <sslug@sslug> writes:

>Jeg har sådan en Kingston TravelMate II. Den vil jeg gerne mounte på min
>Linux-maskine.
>Jeg bruger normalt slet ikke USB på den. Derfor aner jeg ikke, hvilket
>device den gemmer sig under osv.
>Kan I give mig et par hints?

De fleste USB storage dimser dukker op som SCSI diske, d.v.s. /dev/sd*

Prøv at sætte den i og se hvad "dmesg" siger til sidst. Hos mig ser det
f.eks. således ud når jeg sætter mit kamera i:

ohci_hcd 0000:00:02.0: wakeup
usb 1-3: new full speed USB device using ohci_hcd and address 4
scsi4 : SCSI emulation for USB Mass Storage devices
   Vendor: OLYMPUS   Model: C725UZ            Rev: 1000
   Type:   Direct-Access                      ANSI SCSI revision: 02
SCSI device sda: 256000 512-byte hdwr sectors (131 MB)
sda: Write Protect is off
SCSI device sda: 256000 512-byte hdwr sectors (131 MB)
sda: Write Protect is off
  /dev/scsi/host4/bus0/target0/lun0: p1
 Attached scsi removable disk sda at scsi4, channel 0, id 0, lun 0

"disk sda" betyder så at jeg kan nå "disken" på /dev/sda1 (fordi den
er partitioneret med data i den første partition).

Henrik