Re: [NOVICE] Sommerhus og internet.

jorgen rubaek wrote:
> Hej !
>
> Jeg tænker på at installere linux og internet på en bærbar
> i mit sommerhus. Jeg vil så oprette en Guest- bruger som lejerne
> kan bruge. Når sommerhuset skal efterses efter et lejemål, skal
> lejernes gemte filer slettes igen.  Processen må ikke  tage mere
> end 5 minutter inkl. opstart af den bærbare. Jeg forestiller mig, at
> rengørings personalet

Så skal det være meget simpelt.

> skal starte PC'en og klikke på et ikon, der
> starter et script, der automatisk renser maskinen for uønskede filer.
> Og så lukke PC'en ned igen.
> Og selvfølgelig uden at kende root-passwordet.

Jeg ville sætte et runlevel af til det. Fx 4. Og så lave et GRUB/LILO
label, der hed RENS og statede i runlevel 4 som havde et initscript som
kørte "rm -rf blabla; passwd luser stdpasswd; shutdown -h now".

GRUB/LILO skulle naturligvis have en passende timeout og default være noget
andet end RENS.

Det kan ikke gøres hurtigere og du undgår at rengørinspersonalet kan læse
filerne inden de slettes.

--
Niels