Re: [NOVICE] Montering af USB storage chip

Thomas Damgaard Nielsen skrev:

> Niels Elgaard Larsen wrote:
>  > Hvis man bruger usbmount vil USB storage enheder automatisk blive
>  > mounted på /media/usb[0-7]. Dog vil FAT enheder som default ikke blive
> mounted, da
>  > man kan få problemer hvis man fjerner dem i utide.
>
> Tak for tippet.
> Hvad sker der egentlig, hvis jeg kommer til at fjerne min usb-lager-dims
> uden at umounte den først?

Med FAT kan du miste data. Ifølge man mount kan ext2 og ext3 sync mountes,
og burde være sikker. Jeg ved ikke med reiser, xfs og jfs.

conf filen siger:

# contain a filesystem type which is in this list.
#############################################################################
# WARNING!  The vfat filesystem does not yet fully implement sync-mounting.
#
# If you include "vfat" in the list of filesystem types, you *MUST* make
#
# sure all data is written to the medium before you remove it (e.g. run the
#
# "sync" command in a terminal window).  Otherwise, you *WILL* lose data!
#

Jeg har alligevel tilføjet vfat:
  FILESYSTEMS="ext2 ext3 reiserfs vfat"

For jeg bruger kun VFAT til at hente billeder fra digitalkameraer. Dvs jeg
skriver meget sjældent til VFAT.

--
Niels Elgaard Larsen
sslug@sslug