Re: [NOVICE] Åbne to programmer med en genvej?

Niels Hansen wrote:
Jeg vil gerne kunne åbne to programmer vha. en genvej. Det drejer sig helt konkret om at jeg ved at trykke på genvejen til Rhythembox også gerne vil kunne åbne programmet rbscrobbler.
Jeg forestiller mig, at man måske kan skrive et eller andet i 'Command'-feltet under genvejens egenskaber.
Er det muligt?

Prøv med en sammensat kommando, dvs. to programkald på samme linie.
Bemærk og-tegnet (&) og parantesen ved første programkald. &-tegnet bevirker at programmet udføres i baggrunden; uden & vil rbscrobler ikke gå i gang før Rhythembox er færdig.
Kommandolinien skal se sådan ud:
(Rhythembox &) ; rbscrobler
(Selvfølgelig med de korrekte programkald for de to programmer).

-- Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug