Re: [NOVICE] Info om mit netværkshalløj.

Kristian Vilmann skrev:

Hvilket netkort? PCI eller PCcard?

Hvad har du prøvet? Og hvor går du i stå?
Virker et normalt ethernet-netkort?

/kristian

Netvrækskortret er indbygget her lidt info om det:

Identifikation
Processor-ID: ‎1

Producent: ‎GenuineIntel

Modelnavn: ‎Intel(R) Pentium(R) M processor 1.70GHz

Cpuid-familie: ‎6

Model: ‎13

Modelserie: ‎6

FPU
Er FPU tilstede: ‎Ja

Om FPU-en har en irq-vektor: ‎Ja

Ydelser
Frekvens (MHz): ‎1700.499

Størrelse på cachen: ‎2048 KB

Bogomips: ‎3375.10

Fejl
Fdiv-fejl: ‎Nej

Coma-fejl: ‎Nej

F00f-fejl: ‎Nej

Halt-fejl: ‎NejIdentifikation
[...]

Diverse
CPUid-niveau: ‎2

Flag: ‎fpu vme de pse tsc msr mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss tm pbe est tm2

Skrivebeskyttelse: ‎Ja

Identifikation
Producent: ‎Intel Corp.

Beskrivelse: ‎Intel(R) PRO/Wireless 2200BG

Medieklasse: ‎NETWORK_OTHER

Forbindelse
Bus: ‎PCI

Bus PCI-nummer: ‎2

PCI-enhede: ‎13

PCI-funktion #: ‎0

Producent-ID: ‎32902

Enheds-ID: ‎16928

leverandør under-ID: ‎32902

Underenheds ID: ‎9986

Diverse
Modul: ‎ipw2200

[...]

Identifikation Producent: ‎IEEE 1394 IPv4 Driver (IPv4-over-1394 as per RFC 2734)

Beskrivelse: ‎

Forbindelse
Bus: ‎Firewire

Diverse
Modul: ‎eth1394

Jeg har stofaNet og Linux Mandriva 10.1 PowerPack+ der kører på KDE.

Når jeg vil tilføje en ny forbindelse vælger jeg Trådløs forbindelse. Derefter beder en om at jeg skal vælge et netværkskort. Jeg vælger det forslåede som er indbygget. Derefter beder den om at jeg skal konfigurere den netværksenhed jeg lige har valgt. Jeg vælger automatisk ip istedet for manuelt.
Derefter kommer der nogle felter der er afkyrsede. Det første: Tildel værtsnavn fra DHCP-adresse hvor der er et felt nedenfor som jeg lafdder stå tomt da jeg ik ved hvad det er. Der er også felterne "Følge id for netværkskort (nyttigt for bærbare)", "Hot plugging af netværk" og "Start ved opstart". Jeg jeg lader alle fire felter være afkrydsede. Derefter ber den om Netvræsnavn (ESSID) og krypteringsnølge. De oplysninger har jeg så jeg indtaster dem. Og lader udførselstilstand stå som Auto. Derefter ber den om RTS/CTS og fragmentation som jeg ikke har og lder efterne stå tomme. Den ber derefter om Værtsnavn som kan undlades jeg lader dette st tomt. Zeroconf-værtnavn som jeg ikke ved hvad er og lder stå tomt. Derefter skriver den at netværket skal være genstarte og den spørg om jeg vil genstarte og jeg lader markeringen stå ved ja. Derefter siger den at det er installet og anbefaler og jeg genstarter mit X-milijø (som jeg ik ved hva er) for at undgå problemmer og tryker derefter Afslut.

Undskyld stavefejlene men det gik lidt stærkt.

--
Mvh. Louis
Hjemmeside: www.louis.dk