Re: [NOVICE] Info om mit netværkshalløj.

Jørgen Heesche skrev:

Prøv at gå opsætnings-proceduren igennem igen, prøv lidt forskelligt. Du bruger formentlig Mandrake Control Center --> Network --> DrakConnect Jeg har ikke wireless, så jeg kan ikke komme det nærmere.

Har jeg gjort en milliard gange.

Når jeg vil tilføje en ny forbindelse vælger jeg Trådløs forbindelse. Derefter beder en om at jeg skal vælge et netværkskort. Jeg vælger det forslåede som er indbygget. Derefter beder den om at jeg skal konfigurere den netværksenhed jeg lige har valgt. Jeg vælger automatisk ip istedet for manuelt.
Derefter kommer der nogle felter der er afkyrsede. Det første: Tildel værtsnavn fra DHCP-adresse hvor der er et felt nedenfor som jeg lafdder stå tomt da jeg ik ved hvad det er. Der er også felterne "Følge id for netværkskort (nyttigt for bærbare)", "Hot plugging af netværk" og "Start ved opstart". Jeg jeg lader alle fire felter være afkrydsede. Derefter ber den om Netvræsnavn (ESSID) og krypteringsnølge. De oplysninger har jeg så jeg indtaster dem. Og lader udførselstilstand stå som Auto. Derefter ber den om RTS/CTS og fragmentation som jeg ikke har og lder efterne stå tomme. Den ber derefter om Værtsnavn som kan undlades jeg lader dette st tomt. Zeroconf-værtnavn som jeg ikke ved hvad er og lder stå tomt. Derefter skriver den at netværket skal være genstarte og den spørg om jeg vil genstarte og jeg lader markeringen stå ved ja. Derefter siger den at det er installet og anbefaler og jeg genstarter mit X-milijø (som jeg ik ved hva er) for at undgå problemmer og tryker derefter Afslut.

Undskyld stavefejlene men det gik lidt stærkt.

--
Mvh. Louis
Hjemmeside: www.louis.dk