Re: [NOVICE] Info om mit netværkshalløj.

Louis Tim Larsen wrote:
Jørgen Heesche skrev:

Prøv at gå opsætnings-proceduren igennem igen, prøv lidt forskelligt. Du bruger formentlig Mandrake Control Center --> Network --> DrakConnect Jeg har ikke wireless, så jeg kan ikke komme det nærmere.

Har jeg gjort en milliard gange.

Når jeg vil tilføje en ny forbindelse vælger jeg Trådløs forbindelse. Derefter beder en om at jeg skal vælge et netværkskort. Jeg vælger det forslåede som er indbygget. Derefter beder den om at jeg skal konfigurere den netværksenhed jeg lige har valgt. Jeg vælger automatisk ip istedet for manuelt.
Derefter kommer der nogle felter der er afkyrsede. Det første: Tildel værtsnavn fra DHCP-adresse hvor der er et felt nedenfor som jeg lafdder stå tomt da jeg ik ved hvad det er. Der er også felterne "Følge id for netværkskort (nyttigt for bærbare)", "Hot plugging af netværk" og "Start ved opstart". Jeg jeg lader alle fire felter være afkrydsede. Derefter ber den om Netvræsnavn (ESSID) og krypteringsnølge. De oplysninger har jeg så jeg indtaster dem. Og lader udførselstilstand stå som Auto. Derefter ber den om RTS/CTS og fragmentation som jeg ikke har og lder efterne stå tomme. Den ber derefter om Værtsnavn som kan undlades jeg lader dette st tomt. Zeroconf-værtnavn som jeg ikke ved hvad er og lder stå tomt. Derefter skriver den at netværket skal være genstarte og den spørg om jeg vil genstarte og jeg lader markeringen stå ved ja. Derefter siger den at det er installet og anbefaler og jeg genstarter mit X-milijø (som jeg ik ved hva er) for at undgå problemmer og tryker derefter Afslut.

Undskyld stavefejlene men det gik lidt stærkt.

Jeg har som sagt ikke wireless, derfor siger ovenstående mig ikke ret meget. Dog betyder genstart af X-miljø sikkert, at du skal genstarte X. Det kan gøres ved at logge ud og ind igen, eller reboote.
Som jeg forstår det, forsøger du at oprette en ny forbindelse til din udbyder, men samtidig bevare den du har; det er ikke sikkert, at det kan lade sig gøre. Min erfaring med mandrake 9.1 er flg.:
Jeg havde en isdn-forbindelse til get2net, men fik så installeret webspeed (TDC kabel TV). Det klarede mandrake helt automatisk, jeg behøvede ikke at gøre noget som helst selv, men samtidig nedlagde mandrake isdn-forbindelsen.

-- Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug