Re: [NOVICE] usb-stick

FB wrote:
Jeg har problemer med at få mit usb-stick til at virke.
Jeg kører suse9.1 og sticket har virket på et tidligere tidspunkt.
Jeg mener at problemet er opstået efter installation af scanneren, som også giver problemer: den skal geninstalleres hver gang man vil bruge den!
Hvad angår usb-sticket kan jeg overhovedet ikke få den til at virke.
Jeg har forsøgt med en ny linie i /etc/fstab, hvor der står følgende:

/dev/sda1 /media/stick vfat defaults 0 0

Jeg får bare at vide at /dev/sda1 er en ugyldig device (det samme gælder for øvrigt /dev/sda)

Er der nogen der kan hjælpe?

mvh, François

Jeg har døjet meget med de samme ting - nu godt nok på en SuSE9.3.

Jeg har ikke noget stående i /etc/fstab, men på skrivebordet (KDE i hvert fald) er der et ikon til 'Denne computer'. Der dukker USB ting op når de tilsluttes.

Hvad skanner angår - det er en lidt forvirret ting, idet jeg har en Epson skanner, der var tilsluttet et PCI-udvidelseskort med USB-2 på, idet mit bundkort kun understøtter USB-1.1. På Epsons hjemmeside, under teknisk beskrivelse for den serie af skannere min hører til, står at læse en advarsel om at tilslutte den en hub, hvad mit 'løse' kort jo nok af driver m.m. anses for at være, idet det kan give fejl. Så efter den er blevet flyttet til bundkortet, fungerer den hver gang - langsomt men stabilt. Øvrige USB-ting jeg har fungerer upåklageligt med USB-2 kortet.

--
mvh Mogens Jæger