Re: [NOVICE] Skrifttyper

Louis Tim Larsen wrote:
Hej
Jeg begyndte på min nye version af min hjemmeside da jeg stadig brugte
Windows.
Jeg valgte skrifttypen Comic Sans MS som uheldigvis ikke kan ses på
Linux og Mac. De kunne jeg have sagt mig selv. Der står jo MS = Microsoft.
Jeg vil ikke diskriminere folk der bruger Linux og Mac min hjemmeside
skal kunne ses af alle og den skal validere!
Derfor ville jeg høre om der er nogle skrifttyper der ligner Comic Sans
MS og kan ses af Mac eller Linux.
I så fald vil jeg bruge noget i stil med følgende kode: Comic Sans MS,
Linux-comic1, Linux-comic-2 ... Mac-comic, sans-serif
Mere info: http://forum.mozilladanmark.dk/viewtopic.php?t=783

Så vidt jeg ved er der ikke umidelbart nogen Comic Sans-lignende skrifttype installeret pr. default (I hvert fald ikke i fedora core 4)
Du kan sikekrt finde en, der ligner, men i så fald er sandsynligheden for at alle linux-brugere har den forsvindende lille.
Hvis jeg skal forstå det du skrev, således at du bruger CSS, så kan du godt gøre som du gør, bare du husker at slutte af med en family (altså sans-serif eller lign.)

Men noget helt andet er at jeg vil fraråde at bruge Comic Sans til hjemmesider. Det er simpelthen for "Webbyen-agtigt" (aka. uprofessionelt). Skrifttypen egner sig ikke til større tekstmængder, og er mildt sagt forstyrrende at læse. Jeg vil anbefale dig at holde dig til en sans-type såsom nimbus-sans. Den er vist forholdsvis alm. og ganske læselig... ellers brug helvetica. Det er et sikkert hit ;)

---
Anders