Re: [NOVICE] Skrifttyper

Louis Tim Larsen wrote:
Anders Ossowicki skrev:

Men noget helt andet er at jeg vil fraråde at bruge Comic Sans til hjemmesider. Det er simpelthen for "Webbyen-agtigt" (aka. uprofessionelt). Skrifttypen egner sig ikke til større tekstmængder, og er mildt sagt forstyrrende at læse. Jeg vil anbefale dig at holde dig til en sans-type såsom nimbus-sans. Den er vist forholdsvis alm. og ganske læselig... ellers brug helvetica. Det er et sikkert hit ;)

Jeg bruger følgende tre: Arial,Helvetica,sans-serif . Hvis pc'en (eller mac'en) ikke kan læse den ene bruger den den anden og hvis den ikke kan læse den anden bruger den den tredje. Det er som du/I nok ved ikke noget som W3C kræver men det gør min hjemmeside mere brugervenlig overfor alle styresystemer.

Det er også fint nok. Men det _er_ et valideringskrav at den sidste type er generisk.