Re: [NOVICE] TV2_2_LINUX

Så har jeg været hele "møllen" igennem.

Jeg fandt det Firefox-plugin til fedora3 som Jørgen henviste til.
http://heanet.dl.sourceforge.net/sourceforge/mplayerplug-in/mplayerplug-in-3.05-fc3.i386.rpm
Sikkert det samme, som Ivar også nævnte, blot beregnet for Mandrake.

Plugin'et virker, men her på min computer er der problemer med TV2-lorry. Billedet er utydeligt og "hakker".
Derimod vises udsendelserne fra TV2 Midtvest uden problemer.

Plugin'et kan ikke direkte gemme sekvenserne på HDen, men ved at benytte den, i plugin'et, indbyggede mulighed
for at gemme "sekvens-adressen" i kataloget "playlist", kan man senere downloade filen til HD med mplayer ved at
bruge "-playlist sekvens-adresse".

Eks: mplayer -nocache -playlist "sekvens-adresse"

På siden http://mplayerplug-in.sourceforge.net/config.php findes configuration-tips til plugin'et. Den vil jeg
kigge nærmere på senere. (En dag det regner)

--------------------------------------

Niels og Carsten foreslog at bruge "mencoder" for download til HD, som AVI-fil. Det virkede også og med en væsentlig
reduktion af fillængden i forhold til brugen af mplayer. Dog giver brugen af "mencoder" et ringere billede og her
på denne computer en gengivelse der "hakker" med manglende syncronisering af lyd. Værst på den mest komprimerede
AVI-udgave. Jeg brugte Mplayer til at vise avi-filerne.

Henter jeg filerne til HD, fra TV2, med Mplayer og senere afspiller dem med Mplayer, så er der en forskel på
de filer der er hentet fra Tv2-lorry og TV2-midtvest.

Midtvest-filerne vises perfekt.
Lorry-filerne har et perfekt billede, men lyden er forsinket.

Enten er min computer for langsom, eller også er min Mplayer ikke "banket" rigtigt på plads.
Jeg orker dog ikke at gå i gang med "man mplayer", så jeg lever med det :-)

scj.