Re: [NOVICE] Svar fra Mandriva

Louis Tim Larsen skrev i sslug.novice:

> Ved du hvordan jeg kan finde den fil. Det ville være 1000 gange nemmere
> at gøre det manuelt, da kommandoen giver fejl.

Start med at skrive
su -

og så spørger den om PW til root, og det giver du den så, og så det som
Mandrake support gav dig.

su gør at du skifter brugerID, og når det er uoplyst hvilken bruger du vil
skift til, så bliver det til root.
- gør at du også får skiftet envoriment variablerne, hjemme diret og sådan
noget.

--
Med venlig hilsen
Ivar Madsen