Re: [NOVICE] Angivelse af PATH og environment variabler, der skal anvendes i Gnome (Ubuntu)

On Wed, 10 Aug 2005 23:40:21 +0200, Thomas wrote:

> Tag ikke dette som utaknemmelighed, men det løser ikke mit grundlæggende
> problem med at finde "stedet", hvor jeg generelt skal angive
> brugerspecifikke PATH-angivelser og environment variabler.

Du har gjort det rigtigt. De skal tilføjes i enten .bashrc eller i
.bash_profile. Problemet er så blot, at Eclipse af en eller anden grund
ikke kan læse dem, hvilken fil den læser i, har jeg ingen anelse om!:-\
Netbeans har ingen problemer med at finde din Java, hvis du har JAVA_HOME
angivet i .bash_profile

> Tak for hjælpen og god nat.

Selv tak, og i lige måde:-)

--