Re: [NOVICE] Tegneprogram

Sat, 13 Aug 2005 21:44:36 +0200, Claus Futtrup <sslug@sslug> skrev:

Hej alle,

Hvilket program er det bedste til Linux?

Jeg har tidligere brugt GIMP. Blandt andet har jeg lavet et business-card
til min kæreste. GIMP kører dog rent pixelbaseret, og jeg har brug for
noget, som kører mere vektorbaseret - i det mindste ved håndtering af fonte.

Jeg har fundet Inkscape. Er det _programmet_ - eller er der andre, som jeg
skal være opmærksom på (eller er Inkscape stadig for ungt et projekt til at
jeg bør benytte det). Dine kommentarer er højst velkomne.

Mvh Claus

P.S. Det ville være fint, hvis "det bedste" tegneprogram findes til både
Linux og Windows, så jeg stadig (her i begyndelsesfasen) kan være
hel-garderet.
Prøv med OpenOffice Draw
eller Amaya i "forfatter-tilstand"
Begge findes til både Linux og windows

-- Med venlig hilsen /Zmit/ RLU # 314205