Lydproblemer

Hejsa.

Jeg har en SoundBlaster Live 5.1 og har underlig nok problemer med lyden i SimplyMepis (Debian baseret). Der kommer en konstant hyletyle i headsettet. Dette vil være skønt at kunne undgå.
http://kernel.org/
Jeg bruger headsettet til Skype. Jeg kan selv høre alt fra min mikrofon, når jeg forsøger at køre Skype?

Desuden har jeg nogle Philips DSS 370 USB højtalere, det er meningen at de skal bruges til alt andet end Skype, ved at det er DSS 350 drivere der bruges. Jeg vil gerne vide, hvor og hvordan jeg indstiller lydstyrken til disse højtalere i KDE.

Mvh.

John Poulsen