Debian på zepto 4200

Hej, håber der er nogen der kan hjælpe.
Jeg forsøger at installere Debian på en zepto 4200, men når installationsparametrerne er givet kører drevne et øjeblik, hvorefter den bare hænger med sort skærm. (Og skal stoppes med hård hånd).
Jeg har XP på, og vil køre dual boot. Der er en stor fin partition til linux.
I desperation har jeg også forsøgt men mandrake og suse, men med samme resultat.
Jeg har prøvet at give stort set alle kombinationer af parametrerne med i opstarten, men det gør ingen forskel.
Jeg snupper lige en tudekiks, og håber nogen kender løsningen :-|