Re: [NOVICE] Debian på zepto 4200

Søndag 14 august 2005 14:41 skrev Tina:
> Hej, håber der er nogen der kan hjælpe.
> Jeg forsøger at installere Debian på en zepto 4200, men når
> installationsparametrerne er givet kører drevne et øjeblik, hvorefter
> den bare hænger med sort skærm. (Og skal stoppes med hård hånd).
> Jeg har XP på, og vil køre dual boot. Der er en stor fin partition til
> linux.
> I desperation har jeg også forsøgt men mandrake og suse, men med samme
> resultat.
> Jeg har prøvet at give stort set alle kombinationer af parametrerne med
> i opstarten, men det gør ingen forskel.
> [...]

Pas nu på ikke at kløjs i de kiks,-)

Hvis du kan klare dig med en Ubuntu er der en fin vejledning her:
 http://www.student.dtu.dk/~s971652/index.shtml
den er så vidt jeg husker nogenlunde nem at installere, du skal blot huske
at have en netforbindelse på når du installerer ellers dør den (på et
meget sent tidspunke i processen)

Hvis ikke, så prøv at tjekke dine installations-medier, min 4200 kører i
øjeblikket Ubuntu men har også kørt SuSE 9.2 og så vidt jeg husker Fedora
"et eller andet"

mvh/gert
--
The Advertising Agency Song: