Knoppix problemer

Hej, jeg er nyligt konverteret til Linux, installerede en Knoppix på harddisken uden at dele den op i flere partitioner, alt gik godt indtil jeg ville hente opdateringer tol min version fra alt om data, jeg fik hentet en masse opdateringer og gik i gang med at installere dem, så startede balladen.
Et program meddelte fejl, og stoppede processen, jeg er helt grøn, og prøvede bare at køre den videre med samme kommando igen, den kørte en tid, og gav samme fejlmelding, hvad gør man så? prøvede at genstarte maskinen med det resultat at den ikke kunne finde min mus, og jeg ikke var i stand til at navigere i systemet, heller ikke åbne kommandolinjen. Nu var gode dyr rådne, så jeg indsatte frejdigt min demo cd, og prøvede at geninstallere/ overskrive den modvillige version, det kunne ikke lade sig gøre, der var ingen ledig partition! Jeg stoppede maskinen og gik i seng ( sur ) ved opstart i dag skriver den: Kernel status: panic, trying to kill......
og så kan den ikke mere, er der nogen der kan give mig et hint om hvordan jeg kan komme videre? uden at det bliver alt for teknisk, jeg er som sagt helt ny, og der er ikke mange her i mit område, Struer, som kender til Linux, og som jeg kan spørge til råds. Håber i kan hjælpe mig for jeg VIL lære det.
John.