Re: [NOVICE] StofaNet

I sslug.novice, skrev Claus Futtrup:
>  Det lyder mærkeligt. Hvis nogen får bekræftet dette (jeg tror -> jeg ved),
>  så sig det lige til mig (privat eller evt. i forumet, som opfølgning på
>  denne thread). I givet fald vil jeg også gerne høre hvad man gør ved det.
>  (Jeg er på vej til at købe en ny PC ... men vil gerne være klædt på).

Det er meget normalt at dhcp-servere låser en specifik ip-adresse til en
mac-adresse også i en periode efter at ip-adressen har været helt væk,
så den kan få den sammen når den kommer på igen. (TDC gør også dette).

Hvis man venter et par timer, så er problemet løst, alternativt kan man
få dhcp-klienten til at sende et "release" til serveren, så
dhcp-serveren ved at den gerne må bruge ip-adressen igen.

Hos TDC kan man også bare ringe til dem... :-)

Jesper