Strømsparing til laptop

Jeg har en Toshiba A10 med Ubuntu installeret. Det fungerer rigtig fint, men jeg synes at computeren bruger strømmen lige lovligt hurtigt. Med en Windows installation, har Toshiba et program der automatisk dæmper lysstyrken og igangsætter andre strømbesparende funktioner når batteriet er afladt et vist antal procent.
Er der nogen måde jeg kan gøre noget lignende på i Ubuntu? Jeg ved ikke helt hvad der skal til for at jeg kan spare på strømmen. Er der andet end lysstyrken jeg kan ændre på?

Mvh, Niels