Re: [NOVICE] Strømsparing til laptop

On Mon, 15 Aug 2005 20:17:34 +0200, Niels Hansen wrote:

> Jeg har en Toshiba A10 med Ubuntu installeret. Det fungerer rigtig fint,
> men jeg synes at computeren bruger strømmen lige lovligt hurtigt. Med en
> Windows installation, har Toshiba et program der automatisk dæmper
> lysstyrken og igangsætter andre strømbesparende funktioner når
> batteriet er afladt et vist antal procent.
> Er der nogen måde jeg kan gøre noget lignende på i Ubuntu? Jeg ved ikke
> helt hvad der skal til for at jeg kan spare på strømmen. Er der andet
> end lysstyrken jeg kan ændre på?
Det forvalgte pakke i Ubuntu til at styre det er laptop-mode. Det er dog
baseret på temmelig gamle scripts, hvorfor det generelt anbefales, at
installere pakken laptop-mode-tools. Pakken findes i universe, så du skal
blot udkommentere linjerne i /etc/apt/sources.list, hvis de ikke allerede
er det i forvejen. Herefter er det blot:
apt-get --purge remove laptop-mode
apt-get install laptop-mode-tools

--
Hilsen/Regards