Re: [NOVICE] Up/Down spin af harddiske...

> Nu er der kommet et nut spørgsmål til emnet....
> Slider det meget på harddisken at den spinner op og ned hele tiden???
> Jabbe(4k)
> www.jabbe.lir.dk

Nja - I gamle dager da jeg hadde en Seagate på 3.2 GB i en 100Mhz maskine
kunne jeg høre at harddisken stoppet etter 30 minutter.
Det var den gangen man kunne høre harddiskene :-)

30 minutter er ikke ett problem.

Hele tiden høres ikke godt ut.
30 minutter er bra.
Det sparer strøm og støy.
Slitasje? - De varer vel omtrent 5 år allikevel tenker jeg.
Røyking er en mye større bekymring er min erfaring.

Mvh
Jim Oksvold