Re: [NOVICE] Instalation K-Office og update af Konqueror, KDE og The GIMP.

I sslug.novice, skrev Louis Tim Larsen:
>  Jeg benytter også The GIMP, Konqueror og KDE der er leveret med
>  distributionen med de bliver ikke opdateret når jeg opdarere computeren.

Nej, Mandriva levere kun sikkerhed opdateringer, vil man have nyere
versioner af programmerne opgradere man hele distributionen.

>  Og jeg vil gerne prøve KOffice selvom det ikke fylgte med Mandriva. Dine
>  "gøre"-regler er jeg ikke enige i, da der kommer nye opdateringer og
>  programmer hele tiden som ikke var med på distributionen da man købte den.

Dette gøres ved at opgradere hele distributionen og ikke rode med de
enkelte programmer enkelt vis. Den består af flere 1.000 programmer,
hvis du manuelt skulle styre dette, så ville du ikke have tid til at
lave ret meget andet.

Derfor "gør man det ikke". Det er en del af det system du har valgt når
du vælger distribution.

Specielt KDE-programmerne er ikke nogen triviel opgave. Gimp kan måske
tvinges manuelt igennem rimeligt smertefrit, hvis man absolut vil. Men
det er faktisk det stykke arbejde Mandriva allerede har lavet en gang
for dig.

Jesper