Re: [NOVICE] Up/Down spin af harddiske...

Jabbe(4k) wrote:
Og jeg har lige et tillægsspørgsmål: Kan det overhovedet betale sig at
sætte op? Vil harddiskene ikke alligevel køre konstant i forbindelse med
log-skrivning, check af cron-jobs og den slags?

Det kommer jo an på hvad på hvad man bruger maskinen til. Jeg har en maskine i mit soveværelse som kun bruges som printerserver og til at tage daglig backup af en anden maskine. Harddisken er sat til spin down efter 1 eller to minutter. Dvs den kører kun en gang om dagen og når jeg skriver ud på printeren.

Men hvis man fx har en mailserver og modtager en masse spam, hjælper det ikke.

Der har jeg læst at man kan tvinge de programmer til at have længere tid imellem requestsne....

Ja. Se stillemaskine i linuxbøgerne (eller www.agol.dk/quietlinux)

--
Niels