Re: [NOVICE] Instalation K-Office og update af Konqueror, KDE og The GIMP.

On Tue, 16 Aug 2005 13:43:27 +0200, Carsten Agger wrote:

> Men ... *ofte* vil der vel ikke være rettet eller ikke rettet meget i
> koden, så *ofte* vil upstreamversionen vel være god nok? Eller hur?

Problemet er, at du kan risikere, at din maskine ikke kan starte. Et andet
problem er, at det muligvis kan forårsage, at du ikke mere kan
installere fremtidige sikkerhedsopdateringer, som bliver fremstillet til
din distribution, da du har ændret på pakkernes afhængigheder. I
værste fald vil disse ændrede afhængigheder ikke blive registreret i
dit pakketræ, da du er gået udenom distributionens normale pakketræ
med korupt maskine som konsekvens.

>Det er nu ikke noget, jeg gør meget: Men jeg forsøger at installere et
> Python-IDE, der skal bruge wxpython version 2.6, hvor Ubuntu (Hoary
> Hedgehog) har 2.5; jeg har downloadet sourcekoden og vil forsøge at
> bygge den ud fra et "går den, så går den"- perspektiv. :-)
Hvilket IDE er det? Eric3 findes da til Ubuntu - i universe. Se
http://www.die-offenbachs.de/detlev/eric3.html

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen