Re: [NOVICE] Instalation K-Office og update af Konqueror, KDE ogThe GIMP.

Michael Rasmussen wrote:

Problemet er, at du kan risikere, at din maskine ikke kan starte.
Fordi jeg installerer wxpython 2.6 istf. 2.5?

Et andet
problem er, at det muligvis kan forårsage, at du ikke mere kan
installere fremtidige sikkerhedsopdateringer, som bliver fremstillet til
din distribution, da du har ændret på pakkernes afhængigheder. I
værste fald vil disse ændrede afhængigheder ikke blive registreret i
dit pakketræ, da du er gået udenom distributionens normale pakketræ
med korupt maskine som konsekvens.

Ja, jeg har fundet ud af, at jeg ikke skal opdatere Firefox fra Mozillas hjemmeside, for det får hjælpesystemet of andre ting i Ubuntu til at
holde op med at virke.

Det er nu ikke noget, jeg gør meget: Men jeg forsøger at installere et
Python-IDE, der skal bruge wxpython version 2.6, hvor Ubuntu (Hoary
Hedgehog) har 2.5; jeg har downloadet sourcekoden og vil forsøge at
bygge den ud fra et "går den, så går den"- perspektiv. :-)

Hvilket IDE er det? Eric3 findes da til Ubuntu - i universe. Se http://www.die-offenbachs.de/detlev/eric3.html

Jeg prøvede at installere SPE - Stani's Python Editor.

Resultat af kørsel af eric3 fra universe:

sslug@sslug:~$ eric3
Traceback (most recent call last):
File "/usr/lib/site-python/eric3/eric3.py", line 147, in ?
main()
File "/usr/lib/site-python/eric3/eric3.py", line 132, in main
mw = UserInterface(loc, splash)
File "/usr/lib/site-python/eric3/UI/UserInterface.py", line 265, in __init__
self.sbv = SBVviewer(dbs, self.sbvDock, 1)
File "/usr/lib/site-python/eric3/UI/SBVviewer.py", line 75, in __init__
self.stackComboBox.sizePolicy().hasHeightForWidth()))
TypeError: argument 1 of QSizePolicy() has an invalid type
Segmentation fault
sslug@sslug:~$

Fejl i modulet (næppe) eller en eller anden inkompabilitet?
(jeg har ikke rørt ved min wxpython inst. endnu).

--
http://www.modspil.dk
- fordi tiden kræver et MODSPIL!