Re: [NOVICE] Hvordan formaterer jeg en ny harddisk

Niels Hansen wrote:
Jeg har sat en ny harddisk i min computer der kører Ubuntu. Hvordan finder jeg den nye harddisk og hvordan fomaterer jeg den, så jeg kan bruge den i mit eksisterende fil-system (evt. som /home/)?

Du kan læse om det her:
http://wiki.linuxquestions.org/wiki/Add_a_new_hard_drive#Adding_a_new_hard_drive
Du bruger et program, der hedder fdisk. Start med i en konsol at logge ind som root, su -, og skriv fdisk -l.

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug