Re: [NOVICE] Kernel panic.

Hej Erik,

Jeg er novice - men har også prøvet kernel panic. Jeg formoder det sker
under opstart. Du er kommet til at bede opstaren om at gøre noget, som den
ikke er i stand til. I mit eget tilfælde, jeg benytter Loadlin, var min
kernel under Windows (som Loadlin finder) en anden en den, der var på Linux
partitionen. Jeg skulle ikke reinstallere - men blot kopiere kernel fra min
ISO over på Windows partitionen.

Du vil under næsten alle omstændigheder være i stand til at finde en
opstartsdiskette (eller CD), komme i kontakt med dine disk drev, og så rette
eventuelle fejl. Jeg ved ikke noget om hvor fejlen kan tænkes at ligge, men
da PC'en forsøger at slå "init" ihjel (tilsyneladende! - jeg er novice), så
kunne fejlen ligge i en af rc-filerne eller i inittab.

Ved du hvad der ansporede til fejlen?

Muligvis kan du bruge en installations-CD som opstart. De fleste ISO'er
kører - formoder jeg - på den måde at man finder en Linux prompt, der kører
fra SWAP i RAM'en, eller eventuelt noget grafisk - herfra vil man kunne køre
copy funktioner, cfdisk o.lign. rescue faciliteter.

Mvh Claus