Re: [NOVICE] overskriver Linux

Lise <sslug@sslug> skrev:

> Jeg har nogle problemer, og tænker på at komme en opstarts-diskette
> med Windows 98 i computeren for på den måde at *se om jeg kan finde
> mine mistede drivere. Jeg mener at huske, at jeg da overskriver
> Linux så den bliver *usynlig. Er det korrekt?

Det er ikke helt korrekt.  Windows er lidt primitivt, så det kan ikke
_se_ Linux, men det er ikke nødvendigvis det samme som at Linux bliver
fjernet, når du starter Windows (selv fra en opstartsdiskette) -
ellers ville du jo ikke kunne skifte mellem de to styresystemer.  Hvis
du begynder at geninstallere Windows skal du dog passe lidt på.

> Er det muligt at fjerne Linux igennem >>kontrolpanelet tilføj /
> fjern i Windows.

Nej.  Windows er som sagt lidt primitivt og kender ikke til andre
styresystemer.  Og så er »tilføj/fjern« nok kun til programmer og
drivere - ikke til konkurrerende styresystemer.

Jacob