Re: [NOVICE] Dansk Linux Magasin

Michael Rasmussen wrote:
On Sat, 20 Aug 2005 12:16:29 +0200, Nils wrote:

Det er meget muligt, at AOD skrive om linux.... men hvilke artikler... De
havde for nyligt en artikel om Linux som server OS. ... det var nok den
ringeste artikel jeg har læst til dato i AOD.  Jeg husker specielt deres
laaaaaaaaange omtale om hvile GUI's de har, hvilket da er noget af det
mest ligegyldige. Man kunne jo ha' lavet en perf. test!

Det er også min opfattelse, at AOD's artikler mest er banaliteter krydret med lidt lir:-\

Jeg synes nu egentlig deres Linux-nummer fra januar var OK. Det bliver ikke til meget mere. Danmark er ikke stort nok til den slags.

Men.... Jeg savner også et seriøst dedikeret *NIX-mag i DK.

Hvis du ikke har noget mon engelske magasiner, kan jeg anbefale Linux Journal fra USA. Et helt års abonnement (12 numre) incl. forsendelse koster 65$.

Det har en fornuftig blanding af test, newbi og geek stof.

Linux Journal er for så vidt OK. Men jeg droppede det for 5 år siden; Der var for mange reklamer, og indholdet var enten programmering eller newbie. Ikke ret meget "i midten". Og så er det jo, som navnet antyder, Linux only.
Rigtige Systemadministratorer[tm] abonnerer på SysAdmin. Det er virkelig godt. Hovedparten af det er let læst, og informationsværdien er høj. Der er ikke så meget politik og persondyrkelse. Bare hardcore nyttigheder. Og selvom man ikke lige har en Solaris-maskine indenfor rækkevidde, kan man sagtens lære noget af at læse en artikel om at få ProgramX til at fungere på Solaris.

/kristian