Re: [NOVICE] Dansk Linux Magasin

On Tue, 23 Aug 2005 21:40:38 +0200, kalif wrote:

> Jeg synes nu egentlig deres Linux-nummer fra januar var OK. Det bliver
> ikke til meget mere. Danmark er ikke stort nok til den slags.

Der burde da være et skandinavisk marked?

> Linux Journal er for så vidt OK. Men jeg droppede det for 5 år siden;
> Der var for mange reklamer, og indholdet var enten programmering eller
> newbie. Ikke ret meget "i midten". Og så er det jo, som navnet antyder,
> Linux only.
Reklamer kommer man nok ikke udenom til den pris:-)
Jeg synes nu ikke din karakteristik yder bladet fuld kredit. I seneste
nummer var temaet da secure WIFI, men jeg vil da give dig ret i, at bias
er mod hobby linuxbrugeren.

At det er Linux only, er jeg så ikke utilfreds med, da jeg er Linux
only:-) Lidt overdrevet, da jeg også har en OpenBSD.

> Rigtige Systemadministratorer[tm] abonnerer på SysAdmin. Det er
> virkelig godt. Hovedparten af det er let læst, og informationsværdien
> er høj. Der er ikke så meget politik og persondyrkelse. Bare hardcore
> nyttigheder. Og selvom man ikke lige har en Solaris-maskine indenfor
> rækkevidde, kan man sagtens lære noget af at læse en artikel om at
> få ProgramX til at fungere på Solaris.

Nu kender jeg ikke bladet, men min opfattelse er, at Solaris ikke er helt
som de andre, hvorfor jeg tror, mit udbytte ville være noget mindre.
Generelt er det min opfattelse, at hvis ens behov kun går på, at få
programX til at virke, findes al den nødvendige litteratur på nettet.
Problemet, som jeg ser det, er mere, at vide hvad der findes, og til hvad
man kan bruge det.

Et enkelt spørgsmål: Mener en hardcore Solaris sysadmin ikke, når
han/hun omtaler Solaris, at det er uløseligt forbundet med Sun hardware?
Hvad jeg har læst mig frem til, siger alle, der har testet Solaris
10/Open Solaris, samstemmende, at det bare fungerer bedre på Sun Hardware
- driverproblematikken? Jeg er villig til at give det en chance på min
IBM Z server (Intelversionen), men jeg gider ikke at skulle bruge dage og
uger på at finde drivere?

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen