ikke adgang til mappe gennem localhost

Jeg har installeret apache2 og i conf'en givet adgang til hjemmemappers public_html vis localhost/~BRUGER. Jeg har efterfølgende oprettet en ny mappe i i /home/BRUGER/public_html/NY_MAPPE/ og lagt nogle html filer i denne. Men når jeg så vil se siderne i min browser via loclhost/~BRUGER/NY_MAPPE, får jeg en besked om, at jeg ikke har tilladelse til at tilgå mappen.

Jeg har andre mapper i public_html, som jeg godt kan tilgå. Disse var oprettet med indhold da apache blev installeret.

Hvad kan problemet være?

/niels