Re: [NOVICE] Linux på ekstern harddisk

Preben Bohn wrote:
Plexodan wrote:

Kunne man forestille sig at installere Linus på/ i en harddisk der brugte en Usb- port.på den stationære computer. Det er jo muligt at få flytbare harddiske med mange gigabyte.

Jeg tænkte :::> så er man fri for dual-boot. Som jeg synes er besværlig.
Kunne Linux også installeres på et memory-stick / flash-pen på f.eks 1 gigabyte?

Jeg har selv en Knoppix installeret på et memory-stick. Man behøver nu ikke at installere det på 1 GB; Damn Small Linux skulle efter sigende køre på langt mindre.

Med venlig hilsen Preben

Damn Small Linux kører for mit vedkommende på en 128 MB-stick. Og de bliver nærmest foræret væk som reklamegaver i dag :). Jeg mener at selve distributionen kun fylder omkring 53 MB.
---
Anders