Kan jeg fortryde overskrivning af Windows

Jeg har ikke de bedste erfaringer med dualBoot     som jeg bruger / har nu.
Jeg har en computer med Windows, den har jeg har isinde at lade overskrive
med Linux /SUse

Spørgsmål:
Kan jeg,  >
genskabe computer som den var   .....       før Linux install

altså finde    >Windows     incl de programmer der allerede ligger / lå på
denne computer.

 Fordi  >det der lå før Linux install. ligger der stadig....det er
overskrevet.

Spørgsmål:
Hvis jeg ikke kan genfinde mine gamle installationer, >>
kan jeg da gemme min nuværende Windows -installation på en ekstern harddisk
f.eks. Vil den være brugbar /funktionsdygtig ??
Eller kan jeg  *hænge mit nuværende indhold på computer op på en
free-storeog genbruge umiddelbart....hvis jeg fortryder install af Linux.
Det kunne også gå galt for mig ved installation.

Tak til de novicer der har svaret mig tidligere.
Lise