Re: [NOVICE] Dual-boot slackware

Kristian wrote:
Hej, jeg vil gerne dual-boote min nye computer med Slackware og Vista.
Vista er allerede installeret, hvordan bør jeg gå frem med Slackware så?

Vista har sikkert bredt sig over hele disken, der skal derfor frigøres noget diskplads til linux.
Hvordan det gøres er beskrevet her:
http://www.tuxmachines.org/node/21631
How to dual-boot Vista with Linux (Adding Linux on Vista machine)

Derefter installeres linux (f.eks. Slackware) i det frie diskområde.
Når installationsprocessen kommer til linuxbootloader (grub eller lilo) skal den installeres i MBR (Master Boot Record). Ved boot kan der så vælges enten Vista eller Linux. Nu kender jeg ikke Slackware, men 'normalt' vil linuxbootloaderen blive sat op, således at dette valg er muligt.

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug