Re: [NOVICE] apache rettigheder

morten skovborg wrote:
> [...]
Hvor ligger galleriets filer på din maskine?
De skal være placeret et sted, hvor apache har adgang til dem.
SuSE sætter bruger wwwrun og gruppe www på apache, men det kan være
forskelligt i fc7.
Kommandoen til at ændre ejer af et dir er
chown -R wwwrun.www /sti/dir

Husk at bruger og/eller gruppe skal have rettigheder hele vejen ned til
dit galleri dir.

Du kan se ejer/gruppe med kommandoen ls -ls /sti/dir