Re: [NOVICE] md5summer

Klaus S. Madsen skrev:

> Ikke nødvendigvis.
>
> Hvis du istedet for laver en dd of=/dev/hdb of=new_iso.iso af din nyligt
> brændte CD, så ender du formentlig op med et image som er størrere end
> den ISO-fil du brændte. Precis hvorfor det er sådan ved jeg desværre
> ikke, men på denne side kan du se et par eksempler på hvordan man kan
> begrænse md5summen til kun at checke det data som stammer fra den
> oprindelige ISO:
>
> http://www.g-loaded.eu/2006/10/07/verify-a-burned-cddvd-image-on-linux/
>
> Håber det hjælper.

Så har jeg også prøvet tippet på den anden iso.

Jeg har ikke undersøgt hvormeget størrem den brændte dvd blev end den
oprindeligt downloadede iso i dette tilfælde.

Men hvis jeg  kun beregner md5summen over det oprindelige antal blokke,
så får jeg den rigtige md5sum - også med den dvd, jeg brændte af den
anden af de 2 isoer.

Tusind tak for hjælpen til alle i tråden

/esni