Re: [NOVICE] museplade er pisse træls

E. Sjørlund skrev:
Martin Schlander wrote:
morten skovborg wrote:
Jeg kan ikke bare slå den fra for jeg skal jo bruge den ;-) jeg vil bare
gerne administrere dens opførsel.
Læste du hele mit svar eller kun de dele du ikke kunne bruge? :-)

Jeg har samme problem på en maskine, som ikke kan koble stavepladen fra.
KSynaptics giver mig under sax2 mulighed for at deaktivere mus 2
(stavepladen), men X er nu ligeglad, den reagerer ufortrødent på berøringer.
Lægger jeg en CD over stavepladen, bliver musen selv sagt betydeligt
mere sløv og upræcis, men den reagerer stadig på en let berøring (gennem
CD'en), så den er fortsat en solid fejlkilde.
Det kan naturligvis - som Jim Okswold beskrev - skyldes, at den er for
høj, men jeg hælder nu mere til en teori om, at de har indbygget en
bevægelsesføler, som sporer enhver aktivitet i luftrummet over den.
Træls er et godt og dækkende udtryk.

Det er mit helt klare indtryk at overivrige museplader er et generelt problem på moderne laptops, og jeg tror endda at problemet er invariant overfor valg af OS.