Hjæælp – hvad er der galt med min PC

Får nogle måneder siden skiftede jeg fra Windows til Linux (Ubuntu). Det skete da jeg købte en Zepto Znote 3215W, og installerede Ubuntu. Linux er genialt, men noget er galt.

Flere programmer lukker spontant ned, når jeg prøver at åbne dem. Det gælder bl.a. Firefox, OpenOffice, Skype, Liferea og terminal. Det sker ikke hver gang, men det sker oftest, når jeg er på batteri, eller lige er skiftet fra batteri til ledningsnettet. Efter et antal genstarter kan jeg få det til at virke igen. Jeg er nu på min fjerde vellykkede Ubuntu installation (både 7.04 og 7.10) og har også installeret Fedora 8. Ofte får jeg denne fejlmeddelelse i terminal: Segmentation fault (core dumped) Jeg har både oplevet problemet, når jeg kører en ren installation og når jeg installerer Java, Flash og add-ons til Firefox. Jeg har lavet både HDD test og RAM test

Da andre ikke oplever de samme problemer med 3215W, tænker jeg at der må være en hardwarefejl. Zepto's support er ikke til meget hjælp. Kan I hjælpe??? Er det HDD, RAM eller noget med strømforsyningen? Jeg ville gerne kunne skrive en mulig årsag inden jeg sender min Znote til Zepto's mindre Linux-kyndige support.

Mh. Jonas