Ompartitionering/-formatering?

Min primære HD er p.t. (iht. YaST) konfigureret således:

Enhed           Størr.  Type            Montér          Start   Slut

/dev/hda1       23.5 MB Linux native    /data1 *           0       2
/dev/hda2        7.8 GB Win95 FAT32 LBA /windows/C         3    1022
/dev/hda3       11.3 GB Win95 FAT32     /data2 *        1023    2500

Jeg er lidt overrasket vedr. 'hda3' - som jeg mente var NTFS-formateret! (og
hvor Linux / skulle ligge??)

Men pyt med dét!: Min Windows (XP) er blevet ubrugeligt, og skal fjernes -
så jeg vil gerne kunne udnytte de 7.8 GB på 'hda2' til noget (mere)
fornuftigt!
Kan jeg - med rimelig 'sikkerhed' - 'nedlægge' hda2 og 'sammenlægge' den med
nuværende hda3? En sådan løsning ville jeg foretrække!
Alternativt vil jeg blot slette XP og omformatere hda2 til brugbar
'Linux-lagerplads'.

Nogen gode forslag?

(Styresystemet er SuSE 10.0 med KDE 3.4.2 Level "b".)

--
med venlig hilsen
Hans